02 Ocak 2007

yılbaşı bayramı tortusu

- az daha sert çekmiş olsam kemiğime kadar inecek bir bıçak yarası (deri)
- kan kokusu, tadı (ilkokul 5'te de akciğer şişirmiştim sınıfta)
- "kara kavurma" (davar eti, ne de olsa Antalya)
- anne-baba ambiyansında, durarak bir yeni yıl (sevmediğim Sezen Aksu'yu bile "sevebilir miyim" diye izleyerek)
- bir şişe şarap, "kahveli elma" (şarap kötü, elma şarap mezesi olarak yine bir baba buluşu)
- işkembe çorbası, kestaneli pilav (anne)
- sağolasın cep telefonu (mesajlar, telefonlar)
- nerdesin firuze (sonunda baştan sona)
- "ahanda şimdi şunun üstündeyiz" diye tur operatörlüğü yapan bir pilot (atlasjet)
- bu uçaklar nasıl uçuyor, nasıl havada kalabiliyor? (korkuyla karışık bilimsel merak)
- pıt (özlem. anneannem-annem ve pıt benziyorlar birbirlerine)

3 yorum:

la luz dedi ki...

bir merakınızı kısaca giderebilirim; uçaklarını havada tutunmasını sağlayan tamamiyle kantlarıdır yani kanatların profil yapısıdır. bu yapı gelen hava akımıyla kanadın altı ve üstü arasında basınç farkı oluşmasını sağlar. bu fark kanadın tutunmasını ve bu da gövdeyle birlikte tüm uçağı asılı kalmasını sağlar. itkiyi yaratan da tamamen motor kuvvetidir. özetle böyle;)

kafcamus dedi ki...

işte bilim'in "ışığı":) allah razı olsun sayın la luz...

la luz dedi ki...

rica ettim; afiyet şeker olsun ışığım;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...