10 Temmuz 2007

ders: antropoloji

insanevladının seyrüseferi acayip, bunu da kabul edelim.

25 Ocak'ta adını andığımımız Petra'nın dünyanın yeni yedi harikasından birisi olmasını ne Zuğaşi Berepe'de ne kendimizde, Lazlarla Ürdün arasındaki ilişkide aramak lazım...

kartonete şöyle yazmıştı Z.B.: "Lazca'da 'Petra'şa na idare! / Petra'ya gidesice!' diye bir beddua vardır. Petra Ürdün'de ulaşılması güç bir noktadır ve Lazlar'da en uzak kent imgesine sahiptir. Petra'nın Türkçe'deki karşılığı 'cehennemin dibi' dir."

ben, "ne dünya ulan" demişim.

ürdünlüler böyle diyor.

boyun tutuk, sürekli oturup çalışmaktan bacaklarda işlev bozuklukları, parmaklarda kasılmalar, gün ışığına bakamama sorunları, çok az uyudukça kaybolan zaman mefhumu ki sanki birazdan televizyonu açıp ne bileyim karşına mesela hırsız-polis çıkacakmış gibi hissetmene rağmen aslında sabah kuşları saatleri, kafada geçit töreni yapan 100 yıllık bir koca tarih... fikri takip: kolye kayıp.

gitsem mi acaba Petra'ya...

9 yorum:

z dedi ki...

sayın kafcamus, bu yorgunluğunuzda eşi dostu ucuza arayın diye size özel bir tarife var aklımda.

camus-cell

ama sadece camus okumuş kişileri arayabiliyorsunuz, bedave.

aklımda bunu hafif bir photoshop gösterisiyle sunmak vardı ya petra'ya gidesice tezcanlılığım ve üşengeçliğim buna engel oluyor.

kafcamus dedi ki...

aziz kardeşim,

hassasiyetinize müteşekkirim. hele petra'da da çekecekse daha ne isterim...

yine de mevzuu iran'ı görmektir.

hly dedi ki...

ders antropoloji olunca acilen koyulduk araştırmaya...biraz ürkütücü geldi...boşa dememişler..."petraya gidecise" diye..bu kadar yorgunlukta..nerdende geldi aklınıza bu resmi geçit merak ettik..

kafcamus dedi ki...

kıymetli hly,

bu durumda dersi geçeceğiniz açık.
ben de Indiana Jones'un Kutsal Hazine Avcıları'nın orada çekildiğini öğrenince hafiften şaşırmıştım.

lâkin hâlâ lazlarla-ora arasındaki ilişkiye dair bir fikrimiz yok. siz bi şey bulursanız haber edersiniz.

"igzas" şahane bir parçadır, olur olmadık zamanlarda melodisi geliverir aklıma diyeyim ben size...

Adsız dedi ki...

Şu bedduayı biri bana etse de ben de kalkıp gitsem Petra'ya... Ama mümkünse eylülde alayım bedduayı ekim gibi serin serin gideyim Petra'ya...
Bir parçamın laz olması böyle gariplikleri gördükçe beni daha çok mutlu ediyor galiba. Deliliklerimin nereden geldiğine dair merakıma cevap buluyor gibi oluyorum. Ne dünya hakikaten... Ne garip, ne küçük, ne birbirine bağlı, ekli... Yazdıklarınızı okumayı özlemişim.
Her zamanki gibi başka, meraklı, lezzetli, hafif deli, tınısı çok güzel...

Biraz ara verseniz işlere... Biraz dinlenseniz. Biraz kendinizi dinleseniz... Çok yoruluyorsunuz. Uyusanız biraz.

a.a.

kafcamus dedi ki...

kıymetli a.a.,

ben de, hem de nasıl özlemişim sizi.

işlere ara vermeyi, hiçbir şey yapmadan durabilmeyi ya da sadece kendi istediklerimi yapabilmeyi ne çok istiyorum. ama hayatta her şey istediğimiz gibi olmuyor işte.

Petra'ya giderseniz bana kart atarsınız değil mi...

Adsız dedi ki...

Demek siz de özlediniz. Ne yalan söyleyeyim ben de çok özledim.
Kart atarım tabi, atmam mı? Ama isterim ki siz de gidin Petra'ya... Hadi bir iki üç birbirimize beddua edelim. Bakarsınız tutar.

Neler yaptınız görüşmeyeli?
a.a.

kafcamus dedi ki...

ben neler yaptığımı az çok yazıyorum zaten haberler sizde...

Adsız dedi ki...

ben de pek birşey yaptım sayılmaz.
biraz kafa dinledim diyebilirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...