13 Temmuz 2007

yeğlediğim on sözcük...

mayıs'ın ortalarında bir yerde bir yorumlaşma sırasında bunu yapalım demiştik. Camus'nünkiler bunlardı:
"yeğlediğim on sözcük sorusuna yanıt: Dünya, acı, toprak, anne, insanlar, çöl, onur, yoksulluk, yaz, deniz."


bizimkiler bunlar:
özgürlük, deniz, hüzün, mavi, tutku, kitap, sahici, gurur, kin, tat.

15 yorum:

ONALTIKIRKALTI dedi ki...

yoook yok olmayacak bu işler... bak ne güzel on kelime seçmişsin ama elin fransızı takmış "çöl"lere yazmış on kelimenin de içine... ne işin var kardeşim çölde? Elin Faslısının, Cezayirlisinin, Tunuslusunun çektiği yetmedi gözün doymadı daha da hayal ettiğin kelimelere yazmışsın...
Evet anlıyorum belki de acıyı, adaletsizliği vurgulamak için seçtin ama yine de iyi durmamış be abicim keşke misket, fırdöndü ya da ne bileyim bir horozşekeri, pamukhelva falan yazsaydın... (sözüm meclisten dışarı, Camus'nün ta kendisinedir blog sahibi lütfen üstüne alınma gözünü seveyim)

kafcamus dedi ki...

onaltıkırkaltı,

şu "ufak" unsuru tamamlarsak fikrin değişir belki: adam zaten Cezayirli aslen yahu!

ben üstüme alınmadım sonuçta ama benim on birinci kelimem de bozkır. hatta ilk ona sokacaktım, neyi çıkaracağımı bilemedim. yok Cezayirli değilim, Angaralıyım...

Friedrich Camus dedi ki...

özgürlük, kar, öfke, mavi, tutku, kitap, doyum, onur, kış, bira.

Friedrich Camus dedi ki...

Yazdıklarım çok alelade, düşünülmeden yazıldı. Düşündüm de gerçeklerini yazmak gerek. Tabi fazladan kirlilik iin özür de diliyorum:

Özgürlük, Yıkım, Aşk, Mağara, Soru, Kitap, Mavi, Müzik, Sokak, Öfke

hly dedi ki...

Eylem,isyan,devrim,anarşi,kibir,özgürlük,anne,toprak,çocuk,AAŞŞKK...

hly dedi ki...

vee aşşşşkkk..

kafcamus dedi ki...

hly,

çc ne yahu?

hly dedi ki...

çocuk kelimesini kısaltarak ne mi diye soruyosunuz...
bildiğimiz çocuk... bebek...çok tatlı yaratıklardır...

kafcamus dedi ki...

yahu ben neden kısaltayım, siz kısaltmışınız ben de ne olduğunu anlamaya çalıştım...

Adsız dedi ki...

"deniz, hüzün, mavi, tutku, kitap"

katıldıklarım...

"kin" anlayamadığım...

"acı, dünya, hayat, insan, zeytin ağacı" eklediklerim...

"kedi, incir, üzüm, pişmanlık"
sonradan aklıma gelenler

a.a.

kafcamus dedi ki...

sevgili a.a.,

yüzde elli tutturmak da bir şey tabii. "kin"in çok kapsayıcı bir şey olduğunu düşünüyorum; yapılanın ve yapılmayanı unutmamak, öfke ya da tersine sevgi... bu yüzden yeğledim.

kedi'ye eklenirim, incir'e-üzüm'e saygı duyarım...

Adsız dedi ki...

incir mevsimi geliyor...
üzüm de...
yaşasın.

karpuz da yedek listeye alınabilir sanki. dünya gibi, kırmızı, tatlı, sulu, çizgili, çekirdekli...

gerçi tat deyip kapsayan küme yapmışsınız.

yüzde elli iyi rakam. daha ne olsun.

ONALTIKIRKALTI dedi ki...

yorumları takip etmek zor bir eylem ama iyi ki de yapmışım... nedir buranın bu hali ne olmuş hepinize? niye hep başka kelimeler yazmışsınız ya da yazmışsınız da en sonlara atmışsınız ve hatta unutup ve bağlacıyla başka bir yorumda eklemişsiniz o on kelimeye bedel tek kelimeyi hiç kimse yazmamışsa en başa ve tek başına bir görev bilirim savunmasını... ilk ve tek kelime derim on kelimeye bedel: AŞK ki ondan gerisi yalan...

kafcamus dedi ki...

değerli onaltıkırkaltı,

hly'ye haksızlık ettiniz yahu. o demişti aşk diye.

ONALTIKIRKALTI dedi ki...

ama ama ben diyorum ki en başta olması gerekirken niye en sonda ya da ve bağlacıyla arkalara atılmış... bakınız hly ne demiş,


Eylem,isyan,devrim,anarşi,kibir,
özgürlük,anne,toprak,çocuk,AAŞŞKK...

17 Temmuz, 2007 14:41


vee aşşşşkkk..

17 Temmuz, 2007 14:41

hani kimseye demedi demiyorum zaten , bazıları dedi onlar da en son olarak dedi diyorum ve yine de iyi ki sonda monda da olsa diyen birileri var...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...